Jan 18, 2011

HIZIB BARQI (HIZIB HALILINTAR)



Bait diatas adalah bacaan inti dari Hizib Barqi (Hizib Halilintar). Bacaan Hizib Barqi diambil dari bait-bait doa Jaljalut Sugro, yaitu bait ke 30 dan 31. Doa Jaljalut Sugro sendiri mengandung daya karomah yang luar biasa, doa ini tidak diturunkan kepada sembarang orang karena sifatnya yang sirr (rahsia). Terdapat 60 bait doa keramat yang masing-masing mempunyai fungsi yang berbeza. 

Sebagian guru hikmah menambahkan bacaan syahadat sebelum bait inti dari Hizib Barqi. Sehingga bacaannya sebagai berikut:

Asyhadu allaa ilaaha illallaahu. Wa asyhadu anna muhammadar rasulullaahi.
Naruddu bikal a’daa-a minkulli wijhatin,
Wabil ismi narmihim minal bu’di bis syataat.
Fa anta raja’ii yaa ilaahii wasayyidii,
Fafarriq lamiimal jaysyi in ramaa bii gholat.

Artinya : Aku bersaksi bahwasanya tiada Tuhan selain Allah dan aku bersaksi bahwasanya nabi Muhammad adalah utusan Allah. 
Dengan nama-mu kami menolak musuh-musuh dari segala arah. Dengan nama Allah kami melempari mereka dari jauh dengan keceraiberaian. Engkau adalah tempat aku berharap, Ya Tuhanku dan Tuanku, maka cerai beraikanlah persatuan tentara (musuh), bila mereka bermaksud jahat kepadaku, maka mendidihlah mereka!!

Hizib ini sangat mahsyur untuk pertahanankan diri dan melumpuhkan musuh yang berniat jahat. Walau lafal hizibnya pendek dan simple tapi mengandung i khasiat yang dahsyat. Tentu semua itu terjadi bila atas  kudrat Allah SWT. InsyaAllah, khasiatnya dapat menumbuhkan aura kewibawaan yang besar, dan mampu membuat musuh menjadi bisu, tuli, lumpuh dan buta sementara. Ertinya sekali digertak musuh terus lemas tak berdaya. Caranya dengan hafal bacaan Intinya dalam hati atau baca sebelum berhadapan dengan musuh.
Untuk menguasai Hizib Barqi secara sempurna memang memerlukan bimbingan langsung dari Guru Mursyid yang mampu. Harapannya semoga Ilmu ini boleh menjadi manfaat bagi diri anda dan orang-orang disekitar anda. 

Demikian sedikit tentang Hizib Barqi, ilmu spiritual untuk mempertahankan diri ketika menghadapi musuh dan peperangan.Bukan digunakan untuk menganiaya orang lain. Kerana dikhuatiri jika digunakan dengan niat tidak baik, maka ilmu tersebut akan terpaling balik kepada diri kita sendiri..Nauzubillah..

Sumber : rasasejati.wordpress.com

9 comments:

Hitoeni Yuukan said...

Alhamdulillah

Anonymous said...

salam...mintak izin untuk di amalkan.....

Anonymous said...

minta izin utk diamalkan.

Ir. Jamal said...

Waalaikumussalam,

Minta maaf buat semua kerana saya tidak boleh mengijazahkan amalan hizib ini. Belum mendapat keizinan dari pak kiyai..:-)

ryan said...

bismillah .....
aku minta ijin untuk mengamalkannya

Anonymous said...

Assalam, boleh terima kah keizinannya kini utk diijazahkan dan diamalkan, semata mata dgn izin Allah. Syukran

Anonymous said...

*maaf,saya aliran nurul hikmah,apa boleh mengamalkan hizib barqi ini?

Zainizam said...

Assalam, nak Tanya sama ada dah boleh ijazahkan sekarang...? tkasih.

Ayotaya said...

Qobiltu